Holland = Amsterdam, wiet en "red zone" - Reisverslag uit Tānsen, Nepal van Joline - WaarBenJij.nu Holland = Amsterdam, wiet en "red zone" - Reisverslag uit Tānsen, Nepal van Joline - WaarBenJij.nu

Holland = Amsterdam, wiet en "red zone"

Door: Joline de Korte

Blijf op de hoogte en volg Joline

21 Januari 2014 | Nepal, Tānsen

Het is weer eens tijd voor een blog. Momenteel geniet ik van het relaxte Nepalese leven, waarin ik af en toe iets voor school doe. Maar ik zal eens vertellen waar ik de vorige keer gestopt was. Het lijkt al zo lang geleden dat ik op de ward aan het werk was. Maar mijn laatste werkweek was op de medical ward. Daar werkte ik samen met de studenten van de nursing school. Samen met hen zorgde ik voor de patienten. Zo hebben we veel van elkaar geleerd en heb ik hen laten nadenken over hartaandoeningen, wat bepaalde lab. Uitslagen voor een informatie geven en hen uitgelegd waarom het belangrijk is om bepaalde patienten te monitoren enz. Echt erg leuk.

Daarna zijn we op donderdag naar Pokhara gegaan, een stad bij de Anapurna. Ons hoofddoel om daar naar toe te gaan was om ons visum te verlengen, wat we gelijk de volgende dag gedaan hadden. We liepen daar heen met de verwachtingen dat het ons uren gaan kosten en dat we allerlei smoesjes moesten bedenken waarom we hier in Nepal zijn op een toeristenvisum.. Maar toen we daar aankwamen, hoorden we dat de immigration office over 10 minuten dicht zou gaan. Tja, dat was dus de perfecte timing, want ik heb Nepalezen nog nooit zo hard zien opschieten. Ze hielpen ons zelfs met het invullen van onze papieren en op de vraag ‘occasion’ vroeg een vrouw: travalling toch? ‘Ja natuurlijk, mevrouw!’

Ook heb ik deze vakantie weer een stukje hoogtevrees overwonnen door te gaan paragliden. Annemieke, Ellen en Marina gingen op vrijdag, maar toen durfde ik nog niet. Maar ja, hun foto’s en video’s waren te overtuigend, dus ben ik een paar dagen samen met Eunice de uitdaging aangegaan. Tot ik daar stond, boven op de berg.. Ik durfde echt niet meer, maar terug kon ik ook niet. Dus toen hebben ze me maar met mn ogen dicht van de berg geduwd.. Het was erg eng, tot ik m’n ogen open deed. Nou, ik zal bekennen dat ik geen enkele angst meer gehad heb en vooral heb genoten van het prachtige uitzicht op de witte bergen. Dus m’n angst was er voor niets, het is voor herhaling vatbaar en zeker een aanrader voor iedereen die twijfelt. En als je altijd al getwijfeld hebt om naar Nepal te komen en niet goed wist waarom je daar heen zou gaan, nou, alleen al voor het paragliden is het de moeite waard ;-)

Wat ook erg grappig was, was dat waar we kwamen en ze hoorden waar we vandaan kwamen, iedereen vroeg of we uit Amsterdam kwamen, wiet rookten en of we in de ‘red zone’ woonden. Lekker beeld hebben ze van Nederlanders hier ;)

Ook hebben we een beetje cultuur gesnoven door een paar tempeltjes te bekijken, maar verder was het vooral de natuur die heerlijk was: de zonsopgang bekijken over de Himalaya, bootje varen op ’t meer, lopen over het strand…
Kortom, het was heerlijk.

Nu zitten we weer in Tansen en verblijven we weer in t huis van Dr. Ansie. Ideaal om wat meer ruimte te hebben. Zeker nu we niet meer hoeven te werken en bezig zijn met onze opdrachten enz. Gewoon heerlijk om nog even te genieten van het Nepalese leven hier met alle mensen.

Over ruim anderhalve week hopen we Tansen te verlaten en naar Kathmandu te gaan voor een paar dagen. Onze supervisor Manju wordt daar geopereerd en krijgt een nieuwe hartklep, dus we hopen haar ook te bezoeken daar. En dan komen we op 7 februari huiswaarts. Maar daar denk ik nog even niet aan. ;-)

Nou, ik geniet hier nog even, als jullie dat ook in Nederland doen, komt het vast goed J

Groetjes

  • 21 Januari 2014 - 12:17

    Petra:

    Joline! :) Volgens mij doet het Nepalese leventje je wel goed ;). Held, je angsten overwonnen! ik zou het zomaar niet doen denk ik.. lees: 'angsthaas'. Geniet nog heel erg daarzo, pak alle dingen mee die je te pakken kunt krijgen qua toerisme en alles. Mooi om elke keer je verhalen te lezen! Succes met de laatste dingen en alles daar rondomheen, en let op jezelf! Dikke knuffel, Petra

  • 21 Januari 2014 - 13:08

    Mevrouw Van De Bosch:

    Joline, ik geniet elke keer weer van je verhalen. Dankje wel. En fijn dat jij er ook zo van geniet. Lijkt mij prachtig dat paragliden maar ook heel eng.Geniet er nog van de laatste weken daar.
    Dit reisverslag had ik bijna gemist. Het stond als spam in mijn ongewenste email.:)
    De titel kwam er blijkbaar niet door:)
    Gr.mevr.v.d.Bosch

  • 21 Januari 2014 - 13:10

    AnneloesvH:

    Hey Joline! Echt super leuk om je verhalen van afgelopen tijd te lezen en af en toe wat foto's voorbij te zien komen! Volgens is het echt een prachtig land! Geniet nog van de laatste twee weekjes, de tijd gaat snel genoeg! Ben benieuwd naar je verhalen! Hgr, Anneloes

  • 21 Januari 2014 - 13:32

    Geerke:

    Haha, ik kan je uit ervaring vertellen dat Amsterdam een prachtige plek is om te wonen ondanks de wiet en red zone;) Je foto's via de app waren overtuigend:) Als ik ooit de kans krijgt ga ik ook paragliden al lijkt het mij al eng als ik er over na denk;)
    Ondertussen zijn we als senatus bekend gemaakt, dus je mag spammen naar iedereen:P
    Wat gaat de tijd snel hea, heb wel weer zin om je te zien:) Tot snel;)

  • 21 Januari 2014 - 15:47

    Barbera:

    Ha Jo,
    Wat een superleuke verhalen allemaal! Ik wordt echt jaloers op jou/jullie, heb bijna spijt dat ik gestopt ben met verpleegkunde (iig wel wat betreft buitenlandstage)!
    Wat super dat je je paraglide-angsten overwonnen hebt! Leuk joh!
    Geniet er nog ff van, ik kan me indenken dat je nog niet wil denken aan terug gaan! ;)
    Kom je een keer foto's laten zien hier?! :)

  • 21 Januari 2014 - 16:31

    Je Zusje Geraldine:

    Ha zus,
    Ik vind het zo stoer dat je dat paragliden hebt gedaan! Had echt nooit verwacht dat jij dat zou doen.. :) Ik had het echt niet gedurfd. Dat is zoooo hoog!
    Echt leuk dat je al bijna naar huis komt! Ik zie er naar uit..
    Lekker weer samen in de Fruithut werken, kletsen, leuke dingen doen, etc.
    Nou, aan voedsel genoeg als je thuis komt, want er staan nog 2 kerstpakketten op je te wachten :)
    Geniet nog van de laatste daagjes daar!
    Liefs,
    je zusje

  • 21 Januari 2014 - 22:08

    Gilda Wouters:

    Ha Joline,

    Leuk om je verhaal te lezen. Jij ziet/doet nog eens wat....!
    Nog even, en je zit weer in Ned. Geniet nog even..

    groeten van de Hoevelakers.


  • 22 Januari 2014 - 18:37

    Kirsten:

    Hee Jo!
    Wat een gave verhalen heb je toch! En zelfs paragliden, stoer hoor!
    Geniet van de tijd die je daar nog hebt! En tot snel!
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joline

Actief sinds 17 Sept. 2013
Verslag gelezen: 700
Totaal aantal bezoekers 16144

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2013 - 07 Februari 2014

Stage in Nepal

Landen bezocht: