Jungle-ervaringen :) - Reisverslag uit Tānsen, Nepal van Joline - WaarBenJij.nu Jungle-ervaringen :) - Reisverslag uit Tānsen, Nepal van Joline - WaarBenJij.nu

Jungle-ervaringen :)

Blijf op de hoogte en volg Joline

29 November 2013 | Nepal, Tānsen

Lieve allemaal,

Het lijkt nu al niet meer alsof ik weg geweest ben, afgelopen week. Zo voelt Tansen als thuis. Toch liep ik gisterochtend nog met de olifanten op straat. Afgelopen dagen hebben we met elkaar genoten van een vakantie in Chitwan.

Maandagmorgen vertrokken we bepakt (alles moest in 1 rugzak) naar het buspark in Tansen om daar een bus te vinden die ons naar Chitwan of ergens die kant op wilde brengen. Na wat wikken en wegen hadden we de keuze gemaakt om het Nepalese openbaar vervoer eens uit te proberen. En tja, dat was de moeite waard. Soms deed ik even mijn ogen dicht want elke meter wordt benut bij het inhalen van een voertuig. In mijn gedachten waren er al verschillende ongelukken gebeurd, maar gelukkig wist de chauffeur beter wat hij deed. Het laatste stuk zaten we in een busje waar naar Nederlandse maatstaven ongeveer 15 mensen in konden, maar we moesten vooral niet gek op kijken toen er op een gegeven moment zeker het dubbele in zat. Aan het eind konden we geen kant meer op, het hele busje zat prop en prop vol met mensen. En wij elke keer maar denken dat de bus wel echt vol zat…
We hebben afgelopen week wel echt heel asociaal toerist uit gehangen in een decadent hotel, in een hangmat, kijkend over de rivier… Maar het was echt heerlijk om even weg te zijn van het ziekenhuis leven, niet elke avond patienten-verhalen te horen en om te genieten van de prachtige natuur in Nepal.

We hebben op verschillende manieren de jungle ontdekt. Op dinsdagochtend vroeg begonnen we met een kano-tocht tussen de krokodillen en mooie bijzondere vogels. Daarna hebben we de tocht te voet voortgezet na wat goede adviezen van onze gids: klim in een boom bij een tijger, laat wat persoonlijke spullen achter bij een beer enz.. Maar goed, we zijn bewaard gebleven ;)
S middags hebben we op een jeep de jungle verder verkend en wat neushoorns, apen, en veel mooie bijzondere vogels gezien. Echt bijzonder mooi om te zien hoe mooi Gods natuur hier is.

Woensdag hebben we gebadderd met de olifant. Echt super hilarisch. Wat een vacht heeft dat beest, voelt echt als leer. Het was heerlijk om af te koelen op de rug van zo’n beest en goed nat gespoten te worden met z’n slurf. ’s Middags zaten we met z’n vieren op de rug van een olifant om op die manier de jungle van een andere kant te bekijken. Wat een gehobbel boven op dat beest. En blijkbaar stinkt een olifant zo erg dat alle menselijke geuren verdwenen waren, want we konden op een paar meter afstand neushoorns, aapjes, herten, krokodillen bekijken.. Geweldig!

Ondertussen zijn we weer op Tansen-se bodem en gaat het harde leven weer beginnen vanaf maandag, maar eerst nog even genieten van het weekend hier!

De eerste post is aangekomen van de week. Leuk dat mensen aan me denken met kaartjes of een reactie! Is elke keer weer genieten!
Groetjes, Joline

• 29 November 2013 - 17:25

Pauline:

Super vet jo! Onwijs jaloers ;-)
    Geniet er van!

Liefs Pau

• 29 November 2013 - 18:52

Elise Schokker:

Hé Joline,

Klinkt erg avontuurlijk en leuk allemaal! Geniet meid!

Liefs, Elise

• 29 November 2013 - 19:28

Margreet:

Heej joline:)
    Klinkt allemaal super gaaf joh! Blijf genieten!
    Liefs greetje

• 29 November 2013 - 20:10

Elise Vader:

Hey Joline,

Wat gaaf joh! Geniet nog maar lekker even na dit weekend! Wat een super leuke foto's met die olifant:-) Je zal maar op zo'n beest zitten, lijkt me heel apart:-)

Liefs Elise

• 29 November 2013 - 20:31

Ome Henk En Tante Gerrien:

Hoi Joline,
    Iedere keer lezen en bekijken we blog, we constateerden zojuist dat je waarschijnlijk al meer gezien hebt dan ons.... Leuk dat je even wat meer van Nepal kon zien! We denken veel aan je,
    liefs ome Henk en tante Gerrien

• 30 November 2013 - 02:48

Wilma:

Zo gaaf Jo!

• 30 November 2013 - 14:32

Tante Marlies:

Op een paard vind ik al hoog... laat staan een olifant:-)!

• 30 November 2013 - 16:03

Anna:

Ha Jo,
    Wat onwijs gaaf he!
    Super leuk om telkens je blog te lezen en de foto's te bekijken!
    Geniet ervan! :)

Liefs Anna

• 30 November 2013 - 16:26

Rosemarie:

Hey jo,
    Wat super leuk zeg.
    Ik vind het super leuk om telkens je blog te lezen.
    Ik zou er zo naar toe willen gaan :)
    Geniet er van!!!
    Liefs van Rosemarie.

• 03 December 2013 - 10:44

Kees:

Top he, dat je lekker een week vakantie genomen hebt.

Groet,

kees.